søndag den 19. oktober 2014

Afslutning af efterårsferien

Efterårsferien synger på sidste vers.

Jeg havde planlagt masser, masser af timer på værkstedet, men sådan er det ikke helt gået. 
Pludselig blev jeg i tvivl om, hvad det egentlig er, jeg har gang i. 

Jeg har været her før og kommer her nok igen!!

Hvad er det jeg vil med keramikken?? 
Skal det være et hyggeligt "tidsfordriv" eller skal jeg forsøge at få gang i noget salg. Er det overhovedet keramik jeg skal koncentrere mig om?? Der er så meget andet der også trækker, lige nu stikketøjet og mit broderi.

Samtidig overvejer jeg kraftigt at gå igang med en uddannelse som ManuVision-massør. Og de år, det evt. tager, bliver der i alt fald ikke meget tid til mine kreative arbejder. Men hvad er det egentlig jeg vil med den uddannelse?? Er det bare "for sjov", er det ren "personlig udvikling" eller vil jeg forsøge at bruge det professionelt på sigt??

Hvad er EGENTLIG meningen med mig og mit liv??

Tankerne myldre rundt og mens jeg forsøger at få hold på det hele, er det svært for mig at få trukket mig selv op ved hårene og holde mig til ilden.
Lidt er det dog blevet til i ferien og idag har jeg fyldt ovnen til en forglødning. Billeder af DE ting må vente, til de er lidt længere i processen.

Jeg kan god røbe, at jeg også er gået igang med julerierne og der er et par håndfulde julekugler på vej til forglødning. De sidste par år har jeg hånddekoreret de julekugler, jeg har lavet. Det er en langsommelig proces og i år har jeg fundet en forhåbentlig genial genvej: små bitte klistermærker fra Søstrene Grene til næsten ingen penge:
Jeg glæder mig allerede til at bruge dem :-)

Men ellers bruger jeg næsten stædigt de samme grundelementer til mine dekorationer. Af billedet her ses, hvordan jeg bliver ved med at kunne finde nye måder at kombinere og få helt andre helheder frem.
Der er fejl i begge skålene her og de er på vej ud. Den ene har fejl i glasuren og den anden en kæmpe revne i bunden. Samtidig er jeg ikke helt glad for farven, så der er kun én vej.

Resten af aftenen skal nydes med mine dejlige unger og skønne kæreste, inden det bliver hverdag igen.
Jeg håber du også får en fantastisk aften og en god kommende arbejdsuge :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...