torsdag den 30. maj 2019

Planlægning og kommende 52½ års fødselsdag

Jeg er kommet godt igennem en hektisk periode med konfirmationer (vores egen og 3 andre), 50 års fødselsdag, renovering af køkken og selvfølgelig fabrikation af en masse tallerkener. De sidste dage har jeg givet mig selv lov til at falde ned og få pusten og jeg kan mærke, at jeg igen længes efter at komme tilbage til min 60-30-30-kombination med ingeniørarbejde, keramik og ManuVision.

Jeg er startet ved skrivebordet.
Jeg bliver så imponeret af de "bullet journals", jeg ser rund omkring på nettet og tanken var, at jeg også ville lave mig en i hånden. Men det får jeg jo aldrig sat tid af til at holde igang. Så nu har jeg lavet en kombination af en kalender og en  "journal" på computeren - så må vi se, om den kan fungere for mig og hvor længe jeg  holder interessen. 
Lige nu er det mit bedste bud på overordnet planlæg og overblik.


For år siden blev jeg inviteret ud og spise af en flok veninder i forbindelse med min 50 års fødselsdag. Siden fulgte de 4 veninder efter med ca. ½ års mellemrum og hvergang er fødselaren blevet inviteret ud til forskellige oplevelser eller ophold. På et tidspunkt var der en, der regnede ud, at når den sidste fyldte 50 var der ca. et halvt år, til jeg blev 52½. Det blev hurtigt bestemt, at det skal vi selvfølgelig også alle fejre. Så kan vi jo fortsætte med at ses hvert halve år.
Til forskel fra de runde (og halvrunde som 55) skal "fødselaren" stå for at arrangere ved 52½ og 57½.
Vi ses også ud over disse "planlagte" aktiviteter. Vi har læst sammen for snart mange år siden og ses også med flere af de andre fra den gang.

Nu skal vi piger mødes fredag om 14 dage og jeg er godt igang. 
Invitationer/program er lavet og delt ud:
Med print på begge sider af et A4 og foldet på midten blev det rigtig fint.

Der er selvfølgelig lagt op til masser af hygge og forhåbentlig mange gode timer på værkstedet. 
Det kan godt være svært lige at kaste sig i gang med leret, så jeg har også lavet inspirationsark til alt jeg har planlagt:
Jeg glæder mig helt vildt til at have et par døgn på værksteddet sammen med 4 skønne kvinder. Det er ikke sikkert, at vi når hele programmet igennem - jeg har bare lyst til at præsentere dem for noget at det, der fylder i MIT liv.

Så nu er jeg klar til den praktiske forberedelse. Jeg tænker at dreje og forgløde lidt ekstra til at RAKU-dekoration som vi også kan brænde om søndagen. Og så skal der dreje til sgraffitto.

Desuden er der et par stykker der har spurgt om jeg har noget stående til salg på hylden. Det har jeg stort set ikke. Så resten af Himmelfarts-ferien skal vist bruges på værksteddet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...