søndag den 8. juni 2014

Driv-a-huset - før og efter


De sidste somre har jeg med længsel kigget med, når andre har vist deres drivhuse og tilsvarende frem. Bl.a. hos Handmade by Henriette har man kunne følge med, i hendes brug af drivhuset. Og Liselotte har "Feddet", som også ser ud til at være et fantastisk dejligt sted.

Vi har indtil for en god måned siden haft et minimalt drivhus, der har været mærket af årenes gang, drengenes fodboldspil i haven og almindelig mangel på tid og prioritering.
Drivhuset er ikke blevet større men er ellers næsten ikke til at kende.

Bemærk de mange manglende ruder - fodbolden har været hård ved glassene.

Men I år skulle det være!! Jeg besluttede mig for, at kærestens fødselsdagsgave 1. maj skulle være et istandsat drivhus klar til indtagelse. Jeg havde fri dagen før og på fødselsdagen. Manden fik ordre på at besøge sine forældre og ikke komme hjem. .Og så gik ungerne og jeg igang.

Der var hjælper på:

Datteren og en veninde i gang med de beskidte vinduer.......

men de sende lige en hilsen og et smil.

Efter fjernelse af glasskår og en grundig rengøring blev glasset de udsatte steder udskiftet med lysfast og brudsikkert plexi-glas.
Og vi gik i gang med at bygge en bænk.

Bænken er savet ud og klar til at blive samlet......

En stor dreng og elektrisk værktøj - det er med at vide hvad der tænder lysten.
Efter en MEGET lang dag var der sket en væsentlig forbedring. Og nogle timer ekstra næste dag - så var vi klar til at overdrage gaven til fødselsdagsbarnet.

Udefra kom det jo til at ligne noget vi mener.....

og jeg er selv rigtig godt tilfreds med bænken.

Manden blev både voldsomt overrasket og meget, meget glad. Siden har han taget huset i brug og i dag bugner det af planer og hygge:

Der er ikke plads til mange planter bare lige nok til krydderurter og stemning....

for plads til hygge og samvær er prioriteret højt.


Som det anes er der plantepinde over det hele.
De var en del af gaven.
En gammel træ-persienne købt hos Kirkens Korshær fik nyt liv og datteren har med stor overbevisning og børnestavning stået for dekorering af pindene:

Heldigvis kender vi planterne og selv "obasim" ved vi, hvad er.

Behøver jeg fortælle, at vi nu elsker vores "Driv-a-hus" og ofte trækker der ned med en kop varmt for at nyde stilheden alene eller sammen???

5 kommentarer:

  1. Hvor er den bænk en genial idé. Den kunne næsten få mig til at ønske mig et drivhus!
    Er det egen idé eller efter opskrift (hedder vejledningen til en bænk forresten overhovedet en opskrift?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved faktisk ikke, hvor idéen til bænken oprindeligt kommer fra. Men jeg har bygget en tilsvarende for MANGE år siden, da jeg boede i kollektiv. Jeg havde gemt de skitser, jeg lavede den gang (og jeg kunne FINDE dem!!) og tilpassede blot til pladsen i drivhuset.
      Jeg er ikke god til at dyrke i drivhuset - jeg glemmer at vande. Men bænken er inviterende og en kølig morgen eller en eftermiddag i regnvejr er det et fantastisk sted at dyrke lidt alene-tid. Det er lige før, jeg ikke længere ønsker mig en udestue :-)

      Slet
  2. Det er da blevet rigtig godt!
    Super ide med bænken og ja drivhuset er skønt at opholde sig i - selv i regnvejr :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :-)
      Særligt om morgenen eller i regnvejr holder jeg af at sidde der i stilhed. Med kaffe og lidt til at holde hænderne aktiveret.

      Slet
  3. Rigtig fin bænk, du burde sende den i produktion :) sødt og kreativt med træpersienen. Har fundet din blog via blogtræffet, glæder mig til at følge med fremover:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...