torsdag den 5. april 2012

Bedste disponible kælderværelse i Århus!!

Ja, ja - måske ikke i nu. Men jeg er sikker på, det bliver det! Og så langt var vi for et par dage siden:

Inden påskens arbejde
Efter besøg af VVS'er

Kort tid inden havde et par gode VVS'er hjulpet med at omlægge de synlige rør til de føringer, vi som aftalt havde lavet i gulvet. Selvfølgelig har vi ikke kunne komme af med det hele - men lur mig om ikke jeg får det hele gemt af vejen!!

Gammel, midlertidig og ny rørføring
Gammel varmtvandsbeholder med udfletning

Strikketøjet er for en tid forvist til de tidlige morgentimer og sene aftentimer. I mellemtiden er jeg trukket i arbejdstøjet og vi snupper et ryk mere i det, der skal blive vores "gymnastiksal"/disponible rum. Tanken er, at det som udgangspunkt skal stå tomt, som i HELT tomt. Der skal være plads til morgen-yoga, LEGO over hele gulvet, disko-dans, bordtennis og alt ind i mellem.

Siden vi gik i gang, er der gravet ud (med håndkraft), fundamenter er understøttet, gulvet er sænket, der er drænet og lagt isolering og gulvvarme, inden betongulvet blev støbt. Udvendigt har vi sænket terressen, så vinduerne er blevet dobbelt så høje og selvfølgelig har vi også isoleret og drænet her. Alt dette har vi i store træk gjort selv.

Nu skal vi være færdig; som i HELT færdige. Inden sommer har vi lovet os selv og hinanden. Det drejer sig om det sidste "varm væg", finish af vægge og loft (spartling, filt og maling), nivelering af betongulv og endeligt skal der lægges et trægulv.  

I denne forbindelse er det her i huset fortrinsvis mig, der trækker i arbejdstøjet. Det kan jeg egentlig godt lide, men der er ingen tvivl om, at det er nogle år siden, jeg for en bemærkning var jord- og betonarbejder. Kræfterne er ikke, som de var og hold da op jeg bliver træt!!

Til strikketøjet høre kaffe og stille musik. Efter en lang dag med fysisk arbejde findes der vist ikke noget bedre end en fyraftensbajer!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...