mandag den 20. februar 2012

Sæder til skamler og gæstepladser færdige

Så blev mine sæder til husets forskellige skamler og gæste-spisepladser færdige. Vi har spisestole i stof og er noget sarte over dem, så ungerne og ungernes spisende gæster sidder på skamler ved måltiderne. Og når vi er rigtig mange tages vindueskarmen også i brug. Her i opvarmningsperioden er den varm nok, men ellers kan den være en kold fornøjelse for rumpen.

Sæderne er en broget flok, men jeg synes, at vi mangler noget spræl og farver i huset. (Måske savner jeg bare foråret og lyset!) Samtlige sæder er hæklet og efterfølgende filtet i maskinen. De mangler lige en gang gummi på undersiden for at blive liggende, men ellers er jeg rigtig godt tilfreds.

Ved mit skrivebord har jeg også taburetter til gæster (typisk Lea der gerne vil sysle med, når jeg sidder dér). De stammer fra mit barndomshjem og trænger til en kærlig hånd. I første omgang er de blevet forsynet med sæder, der oprindeligt var forsynet med hjul og til potteplanter. Nu har jeg hæklet et par sæder, der er lidt mindre men i familie med de øvrige, hvilket giver lidt sammenhæng, når de taburetter også tages i brug i stuen.

På det nederste billede ses i øvrigt et af mine andre kommende projekter. Det er en Stokkestol, der stod ved institutionen og ventede på storskrald. Det er noget ramponeret og sædet helt ødelagt. Men med knofedt, maling og ombetrækning er jeg sikker på, den bliver rigtig fin igen. Jeg elsker, når tingene på den måde får et nyt liv :-)

2 kommentarer:

  1. Dine hynder er rigtig flotte. Hvad slags gummi sætter du på bagsiden?
    Vh
    Anna Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna Marie
      Tak for din kommentar. Beklager jeg først ser den nu - der har liiiige være noget andet end bloggen der har taget min tid ;-)
      Nu er det jo nogle år siden jeg lavede hynderne men så vidt jeg husker købte jeg noget flydende gummi som egentlig var beregnet til at pensle på hjemmesko. Jeg kunne forestille mig at jeg har købt det i "Stof og stil" eller i "Panduro Hobby".
      Kærligst Henriette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...