tirsdag den 21. februar 2012

Flere gamle tasker

Lad os snuppe en mere af de gamle tasker!!

Tasken her er også hjemmelavet. Det har ikke fulgt mig i helt så mange år, men den bruges flittigt og er allerede ved at være slidt i håndtaget. Den er strikket af garn, jeg fandt i gemmerne. Der er lidt fra en trøje min gamle mormor aldrig blev færdig med, rester en bofælle fra et kollektiv aldrig fik brugt og lidt med spræl, der oprindeligt blev indkøbt til at strikke dukketøj af.

Selve strikningen er en kombination af bomber (ses også på min kaffefrakke) og en teknik, der hedder bikubemønster. Begge mønstre er lette at lave og kræver en minimal opmærksomhed, da der indimellem strikkes pinde med glatstrikning. Samtidig synes jeg, at de giver en god effekt.

Der er strikke op i forbindelse med hanken og forstærkningen i form af bomber giver en fin afslutning af formen. Bunden er forsynet med en forstærket vulst der hjælper med at holde formen og stabiliserer tasken når den står op. Efterfølgende er den selvfølgelig filtet i maskinen.

Tasken er stor nok til at rumme 4 flasker vin og 2 store flasker danskvand (hvornår jeg mon havde brug for det??) men hanken er ikke praktisk, når tasken fyldes med alt for tunge ting. I starten blev den brugt på arbejde og rummede min computer. I dag er den en god følgesvend, når der handles ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...