mandag den 10. juni 2019

Fra træhytte til tree-retreat

I et hjørne af have ligger den træhytte, jeg byggede for år siden.
Da jeg startede, forestillede jeg mig, at mine unger ville bruge den, men efterhånden må jeg erkende, at det nok aldrig kommer til at ske. Det sker derimod, at jeg en gang imellem tager en overnatning for mig selv og jeg har en drøm om at komme til at bruge den lidt mere til helt alene stille-tid.

Dagen i dag var afsat til REN afslapning - men jeg havde svært ved at finde ned i tempo, så jeg kastede mig over at gøre hytten en smule mere voksen-venlig:

Der blev ryddet ud, gjort rent, lagt gulvtæppe og møbleret på ny:

Gamle madrasser er blevet til en "sofa" og en sækkestol fra loftet blev fundet frem. Kæresten blev inviteret og det ER faktisk et rigtig hyggeligt sted at se hinanden i øjnene og få et godt glas rom til kaffen. Det er noget småt, men man kan sagtens sidde 2-4 der oppe. 

Der er også lige plads til at flytte rund, så madrassen kan bruges til en overnatning. DET håber jeg at jeg for gjort nogle gange i løbet af det næste år.

Efterhånden er tujaerne vokset til igen og selv om jeg har klippet godt ned, ligger hytten stadig halvvejs i skjul:
Hytten set fra huset
Hytten set fra vejen
Det siges, at man ikke er ældre, end man føler sig. Eller - måske er det bare noget, os der ikke vil være ved vores alder siger til hinanden. Jeg følte mig faktisk ikke ret gammel, da jeg stod og malede på døren, mens nabolagets kvinder på min alder i samlet flok kom forbi på deres stav-gangs-tur.
Men de så ud til at nyde deres tur, jeg hyggede mig og  jeg glædes over det, jeg fik gjort.
Og så er det jo præcist, som det skal være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...