torsdag den 13. september 2012

Vævestrikket kjole HELT færdig

Det er som om min interesse for projekter falmer efterhånden, som de skrider frem. Når de er færdige, er jeg klar til at forære væk eller blot lade indgå som brugsting i hverdagen.

Sådan har det også været med den vævestrikkede kjole, som ER taget i brug. Den er sådan lidt flipper-farverig, som jeg er vild med og dén skal nok finde anvendelse. Her i efteråret, hele vinteren og foråret over er jeg helt sikker på, at den kommer flittigt i brug.

Når det har være lidt varmt i vejret har jeg brugt den med en lille underkjole, bare ben og flade sko. På billedet er jeg på vej til Festuge i Århus og har klædt mig på til at kunne være ude: langærmet lang bluse under, uld tights og vinter støvler.

Jeg måtte have knægten på 9 til at agere fotograf - bær venligst over med både ham og modellen ;-)

Kjolen er strikket i alpaca uld med mørk lilla som grundfarve. Hertil mørk og lys blå, gul, orange, pink og lys lilla. Hele kjolen er strikket i 4 forskellige typer af vævestrik: perlegrus (kommer jeg HELT sikkert til at strikke igen), zigzag, quilt og små romber (egen opskrift). Under brystet er strikket en "lise" og på ærmerne er de to typer strik adskildt af baltiske fletninger.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...