tirsdag den 22. august 2017

I egne skåle

Hen over foråret og sommeren har jeg eksperimenteret lidt med en "linje" af brugsting.

Jeg har tidligere skrevet om olielamperne med tilhørende skåle og vaser. Det kan du se lidt om her.

Men her ud over har jeg forsøgt mig med nyt ler og 3 forskellige (købe-) glasurer. 
Og jeg kan li' det!!

Målet er at lave en serie, der kan fungere uden mine dekorationer. Men samtidig skal kunne stå sammen med noget af det, jeg laver i forvejen. Sådan lidt en miks og match serie.

Kriteriet for succes er, at jeg både synes, det er sjovt at lave og at jeg kan li' at bruge tingene. Og det lykkes faktisk også helt godt:
Blåbær i skål med mønster
Tomatsuppe i tre forskellige skåle
De to blå skåle er glaseret med samme glasur, men leret og tykkelsen af glasuret gør en kæmpe forskel. 
Foreløbig synes jeg selv, jeg er på rette spor. Jeg nyder at lave tingene og skålene er hele tiden i brug.   Så nu er det bare at komme helt i mål design-mæssigt og så komme i gang med at producere.

3 kommentarer:

  1. Miks & match -- fedt koncept! Og det her med, at det er brugsting er jeg også vild med :-)
    Jeg er også vild med alle afskygninger af blå (og tomatsuppe, iøvrigt) ... og hvor ser glasuren tyk og fed ud -- flot!
    Du er kommet fremragende tilbage fra ferie, med god balance af job og kreativitet :-)
    Gid det var mig -- jeg overlever på lidt aftenhækling, men godt jeg har det :-)
    Knus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bedste Bella
      Det er altid de mest opmuntrende kommentarer fra dig!! Tak for dine (igen) dejlige ord - du er med til at holde mig igang her på bloggen og i værkstedet.
      Håber du har en fantastisk weekend.
      Knus og tanker

      Slet
    2. Tak og i lige måde -- det er godt, at vi kan være der for hinanden :-)
      God søndag!
      Knus :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...