søndag den 21. februar 2016

Dejlig lørdag.

Mit projekt med fyrfadstager driller mig! Jeg har lavet et utal af fejl og mine endelige gipsforme er hverken funktionelle eller gode nok.
Der er faktisk kun én vej: start forfra.
Selvfølgelig er det ikke helt en ny start, for jeg er jo vældig meget klogere, end da jeg startede og har masser af idéer til, hvordan næste forsøg bliver bedre.

Så i går havde jeg brug for en succes.
Min erfaring er, at det ikke er det bedste at bære med på værksteddet, men i går lykkedes det hele og i løbet af nogle timer stod jeg med:
Serie af flade serveringskåle
Flere urtepotter til et lidt større projekt
Der er selvfølgelig noget arbejde i tingene i nu, men om aftenen fik jeg drejet af (gjort bunden pæn) og fik sat mit logo i.
Urtepotterne skal RAKU-brændes som planlagt.
Skålene var der overhovedet ikke tænkt over, da jeg gik ned af trappen og deres videre forløb er jeg usikker på. men jeg tror, jeg lader det være op til skæbnen. Jeg har lagt billet ind på en "ny" keramikovn som vil give mig mulighed for selv at brænde stentøj og i dag eller i morgen skulle jeg få besked på, om køber 1 stadig er interesseret. Ender ovnen hos mig (krydser fingre) skal skålene stentøjsbrændes; ellers skal de i RAKU-ovnen.

Efter sådan en dejlig dag på værksteddet er jeg klar til igen at kaste mig over fyrfadstager:
De sidst prototyper til hængende stager.
Jeg håber, jeres søndag bliver lige så dejlig som min lørdag.

2 kommentarer:

  1. hej Henriette.
    - du kan noget som jeg altid har drømt om at kunne! Hvor ser det dog godt ud, dejlige former.
    Jeg glæder mig til at se dem rakubrændt. Jeg ved jo ikke hvad det er du er utilfreds med ved fyrfadsstagerne, men jeg kan godt li, at de ikke er snorlige; sådan noen små buttede noen må godt være lidt skæve - det er en charme mere! kh Bente fruhein.dk

    SvarSlet
  2. Hej Bente
    Tak for roserne :-)
    Det bliver ikke til så meget ved drejeskiven, som jeg gerne ville. Men mon ikke jeg tænder raku-ovnen i påsken, selv om det bliver en lille brænding??
    Modellerne her til fyrfadsstager er jeg faktisk også tilfredse med. Som dig mener jeg også, at de gerne må være lidt "levende". Det, jeg ikke er tilfreds med, er de gipsforme, jeg fik lavet. De blev så elendige, at jeg ikke engang vil vise dem her ;-)
    Kærligst Henriette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...