lørdag den 16. november 2013

Værkstedsdag uge 46

Værkstedsdag i denne uge startede torsdag eftermiddag og fredag kl. 23 ryddede jeg vældig træt op efter en skøn, lang dag ved sparkeskive.
 
Fra brændingen torsdag kom bl.a. denne krukke med hestehårsdekoration:
 



Det er mit første forsøg med denne type brænding og jeg er vild med det. Krukken er ikke glaseret, men står rå med dekoration og skal lige have en gang voks for at opnå den glød, jeg er ude efter.
 
Jeg skal helt sikkert lave mange flere ting med denne form for dekoration og de næste kunne f.eks. blive disse, som blev startet fredag:
 


Det er igen krukker og der er et stykke vej, til de er klar til brænding:
De skal trimmes/drejes af
Krukkerne skal skæres op, så låget kan tages af
Der skal laves håndtag til de største
Den gennerelle finish skal laves.
 
Jeg kan næsten ikke vente til søndag, hvor det ser ud til, der igen kunne blive et par timer på værkstedet til mig.


4 kommentarer:

  1. Jeg mangler ord.
    Sender bare 3-4 tons beundring!

    SvarSlet
  2. Tusinde tak - hvor er du sød!!

    SvarSlet
  3. Den er smuk. Jeg er vild med det design du har fået lavet. Kan voks virkelig g'øre at det kommer til at skinne ?

    Dine skåle med låg ser rigtig flotte ud og jeg glæder mig til at se hvad du finder i dem.

    Jeg er også fuld af beundring for det smukke arbejde.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det ved at være nogle år siden jeg sidst arbejdede med voks. Men du kan sammenligne det med at give et par gamle støvede sko en rengøring og efterfølgende pudsning - de kommer jo til at se helt blanke og nye ud :-)

      Tak for de søde ord!!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...