fredag den 6. januar 2012

Varm kaffe med en kaffefrakke

Jeg drikker kaffe - MEGET KAFFE. Både af den gode slags med nymalede bønner i stempelkanden og vanekaffen der på arbejdet har stået en hel dag på kanden. Privat bor jeg sammen med en the-drikker og her ender det oftest med en kop pulver - fordi det nu engang bare er nemt.

For 2012 ønsker jeg, at jeg skal drikke mere kvalitets-kaffe, men samlet set skal forbruget sættes ned. De sidste kopper på arbejde smager faktisk ikke ret godt; de må kunne skæres væk og en del kan erstattes af vand, når jeg lige kommer ind i vanen. Her hjemme skal jeg til at bruge den lille stempelkande meget mere. Her skal ikke skæres på forbruget; det skal bare opgraderes. En glaskande har jo den svaghed, at kaffen bliver kold og derfor er jeg tilbøjelig til at hælde halvlunken kaffe i mig. Med min nye kaffe-frakke skulle dette være fortid. Og farverne kan man da kun blive glad i låget af. Frakken er ribstikket i nogle rester uldgarn. Med en omviklingsteknik er der lavet "bomber" og ved at lave dem forskudt er der fremkommet et diskret men rigtig fint smock-ligende mønster.
Jeg har "snydt" lidt med bagsiden. Frakken er filtet i vaskemaskinen, så alle ender er bundet sammen og klippet af ca. en cm fra knuden. Det giver efter filtningen en rigtig fin struktur. Skal det være den ene eller den anden side, der vender ud af? Ja, det er vel som datteren og moderen - nogle vil ha' den ene, andre vil ha' den anden. Her kan det heldigvis veksle efter humøret. I modellen til højre kan jeg se et udviklings potentiale til en hjemmestrikket vinterhue til ungerne. Modellen til venstre: ensfarvet baggrund og "bomber" i matchende chancerende garn til en trøje??

UNDER ALLE OMSTÆNDIGHEDER ER JEG GODT TILFREDS MED MIT LILLE PROJEKT OG GLÆDER MIG TIL DEN NÆSTE KOP VARME KVALITETSKAFFE.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...