søndag den 13. maj 2012

Program til strikkediagrammer

Små romber
Jeg har længe gået rundt om den varme grød i forhold til at få skrevet opskrifter ned på de typer af vævestrik, jeg bruger til min vævestrikkede kjole. Jeg samler opskrifterne sammen her og der. Lurer hvor jeg kan, læser hist og pist og henter fra andre ting jeg tidligere har strikket.

Men de der SKREVNE opskrifter er ikke lige mig. Når jeg skal genkalde mig tidligere brugte eller udvikle nye mønstre, bruger jeg diagrammer. Så hvorfor ikke gøre det i denne forbindelse?? Til at hjælpe mig med at få opskrifterne ned på papir har jeg fundet et gratis program: "ChartMaker". Det har sine fejl og mangler - men det er gratis, let at gå til og med lidt tålmodighed lykkes det.

Jeg mangler stadig at få lavet forklaringer og et par mønstre mangler også. Men nu fik jeg hul på det og snart ryger det på siden med opskrifter.




Bikube
Perlegrus
<><>
Quilt

Her og nu kalder sengen dog. Det er hverdag i morgen; heldigvis er det en kort uge vi tager hul på. 3 dage og så 4 dage fri. DEJLIGT!!

Og i morgen tidlig kommer "min" gulvmand med flydebeton. Så en del af kommende fridage skal selvfølgelig bruges til at lægge trægulv - igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...