lørdag den 4. januar 2014

Værkstedsdag uge 1, 2014

Jeg holder stædigt fast i at mine fredags-værksted-dage er hellige!!
 
Det løber jo ingen steder, sagde kæresten i julen. Nej, det gør det jo ikke. Og netop derfor er det så let lige at lave noget andet - jeg kan jo gå på værkstedet en anden dag eller en anden igen. Og pludselig er der gået en uge mere, uden jeg har været der. Derfor er det vigtigt at holde fast i mine faste dage. Dagene på værkstedet gør mig godt!!
 
I går fredag var min sidste feriedag i denne omgang og den blev brugt godt og dejligt.
Jeg arbejder stadigt lidt "planløst" og legede med serveringsskåle. Forskellige former og størrelser. Men alligevel kom de til at hænge lidt sammen.
Nu står de og tørrer på hylderne. I nuancerne af grå og hvid ses, hvor ledes tørringen skrider frem.
 


I julen har jeg også lavet et par lamper mere.
Med STOR utålmodighed har jeg ventet på, at de blev tørre nok til at komme ud af formene uden at falde fra hinanden igen.
Det lykkedes i dag!!
Stor er min tilfredshed efter jeg har rense af i sprækkerne.
Nu skal de bare tørre helt inden de skal videre i forglødningsovnen.
 


Der er i det hele taget gang i "produktionen". Jeg leger, eksperimenter og NYDER DET.
Min ovn har været i gang med en forglødning og tøsen og jeg er ved at varme op til en raku-brænding i morgen.
Kan man forestille sig en bedre måde at afslutte en dejlig ferie end med en (vellykket forhåbentlig) raku-brænding??
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...