søndag den 24. marts 2013

Strikket & filtet taske "1

Som så mange andre griber jeg af og til en plastikpose, når jeg lige skal bruge lidt hurtig opbevaring. Ofte er det også i en pose fra Netto eller tilsvarende jeg opbevarer mit stikketøj. Og hvor synes jeg dog i grunden, at det er uinspirerende og grimt!!

Derfor har jeg lavet mig en strikket strikke-taske:


Garnet blev indkøbt hos den lokale garnhandler - ingen banderole da det er et rest parti hun har indkøbt. Men hun forsikrede, at det filtede godt. Det gjorde det! Også noget bedre end det uldgarn jeg plejer at bruge. I alt krympede den ~40%. Derfor blev tasken en smule mindre, end jeg havde tænkt og passer bedst til mindre projekter, f.eks. hækletøjet.

De færdige mål blev cirka:
Bund: 15 * 15 cm
Højde: 20 cm
Hank: 45 cm


Og se det gav mig jo så en undskyldning for at hoppe i bilen og straks indkøbe garn til den næste strikketaske. Jeg er i gang igen med endnu en stribet sag, der forhåbentlig bliver lidt større.

Og i tankerne pusler en mere "fin" taske i størrelse med denne men med detaljer og farver, der kræver lidt mere i selve processen. Uh hvor kan man glæde sig til kommende projekter :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...