søndag den 29. april 2018

Pung af cykelslange

Det er sandsynligvis fuldstændigt kikset, men jeg er vild med at arbejde med cykelslanger!!

Materialet er jo billigt. Jeg henter hos den lokale cykelsmed og får lov til at rode i hans spand med kasserede slanger. Så sørger jeg for at finde de brede, som ikke runder for meget; det er lettest at arbejde med. At der er lapper eller tekst betyder ikke så meget, da det evt. kan bruges dekorativt. 
Og i kraft af materialeprisen (GRATIS) kan man jo så bare slå sig løs uden at det bliver alt for ærgeligt, hvis det ikke rigtig lykkes.

I april var sønnike (8. klasse) i London og i den anledning syntes jeg, det var mest smart, at han havde en pung med. Det er ellers ikke noget, han bruger og han mente sagtens, han kunne nøjes med en lille mønte-pung, jeg lavede for år siden. Så jeg tilbød at sy en i cykelslange, hvilket blev accepteret:


Knægten tog den med, men jeg tvivler på, den var i brug på selve turen. Den har i alt fald ikke været i brug siden og faktisk tænker jeg, at jeg nu skal overtage den.
Den er ikke så stor, men der er plads til de kort, jeg bruger og hvis jeg en sjældent gang har kontanter, er der også plads til dem:





Det næste projekt med cykelslanger, tænker jeg, skal være noget større. Jeg forestiller mig en computertaske, der er udformet, så jeg kan bruge den som rygsæk, når jeg cykler.
Men den tid, den glæde.
Det projekt skal jeg nok sætte lidt mere end en eftermiddag af til.....

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke selv prøvet at arbejde med cykelslager, men din begejstring kan jeg sagtens forstå -- og genkende!
    Jeg må lige spørge: Vasker du cykelslangerne og/eller behandler dem på nogen måde?
    God weekend, Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Beklager det sene svar; jeg er vist lidt "fraværende".....
      Jeg vasker altid slangerne grundigt. De lugter ikke så godt og inden i er det gerne noget hvidt pulver der ligner talkum. Så jeg klipper dem over og klipper dem op på langs og så i en spand med vand og sulfo og en ordentlig omgang med en gammel opvaskebørste :-)
      Kærligst Henriette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...