mandag den 1. februar 2016

Sendt til tælling.....

Jeg har fornemmelse af at være sendt til tælling!
Mit hoved bobler med idéer der gerne vil prøves af. Og specielt trækker værkstedet og keramikken efter jeg sidst kom hjem med bl.a. vaserne fra sidste indlæg.

Men jeg sidder på bænken og kommer ikke ind i kampen de nærmeste dage (måske uger).
På kursus for 8 dage siden lykkedes det mig at lave en arbejdsskade på mig selv.
I korte træk: et brækket ribben, et "led i ryggen" der er hoppet ud og en formodentlig større blodansamling i eller under brystmusklen.
Det er flot - rigtig flot! Og det gør ondt - rigtig ondt!!

Så det meste af min tid tilbringes i sofaen med mindre håndarbejder, fordi det stort set er det eneste jeg kan holde til, når dagens absolut bedste energi er brugt på det regningsbetalende job.

Men det betyder også, at jeg har haft tid til at eksperimenterer lidt med garn og lys:

Garnrester og syltetøjsglas inspireret af utallige billeder rundt omkring. Jeg har ikke haft nogen opskrift men har blot prøvet mig lidt frem, indtil det lykkedes.




Min udgangspunkt for første forsøg var fru Madsens fine tørklæde.



Det blev en prøve med lidt grovere garn end først tænkt - jeg havde ikke mindre end hæklenål nr. 2. Og som ofte når jeg liiiige kommer i tanke om et nyt projekt kunne en mindre ikke opdrives med det samme.

Min mor knipler og har arvet håndarbejdsting efter nogle af familiens ældre kvinder. Så selvfølgelig kunne hun hjælpe, da vi var til fødselsdag et par dage senere:

Her en lille prøve med hæklenål 0,6 med det fineste garn og til sammenligning et almindeligt cm-mål. Men det bliver altså for småt!! Der er alligevel for meget i mit hoved til, at jeg lige nu gider kaste mig over så fint et projekt for at trække det på et brugt syltetøjsglas.

Desværre kørte kæresten i et ubevogtet øjeblik alle vores brugte glas på genbrugspladsen, så det var så næsten det for denne omgang. 
Jeg fandt dog et gammelt halvtømt glas bagerst i køleskabet - det skal jeg vist arbejde på i aften.

2 kommentarer:

  1. Stakkels, stakkels dig!
    God bedring til dig herfra.
    Lysglassene er så fine. Jeg lavede nogen af slagsen til min datters bryllup, der brugte jeg opskriften fra hjertetæppet som udgangspunkt.
    Det er vildt, hvad vore formødre har formået. Jeg har også nogle af de der bittesmå hæklenåle liggende, men tålmodigheden passer ikke rigtig godt til dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have; det går fremad men alt for langsomt for mit temperament. Selvfølgelig - jeg skal da også prøve med hæklede hjerter. Jeg kan næsten se for mig, hvor fint det bliver. Og helt perfekt til et bryllup. Det har vi ikke under opsejling men måske kan jeg lave et par til valentinsdag (som vi ellers ikke fejre) :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...