onsdag den 10. september 2014

teresse-drømme i sensommeren

Naboen har fældet et af vores vejtræer - et birketræ de længe har været trætte af og da det nu var angrebet af sygdom, blev det en god undskyldning for at få det fældet.

De havde endnu ikke fået kløvet til brændeovnen og heldigvis spottede jeg straks den skive, de havde skåret af aller nederst.
Allerede nu smukt men jeg drømmer om, at der skal slibes og lakeres, så jeg får det flotteste bord til teressen!!
For selvom sommeren går på hæld kan man jo godt fortsætte med at drømme om tid på teressen!!

Og vi har en teresse, som vi ENDELIG er blevet HELT færdige med:



I forbindelse med vi lavede kælder, sænkede vi den eksisterende teresse for at få større vinduer i og få udgang til haven fra kælderen. 
Og stort set det hele har vi lavet selv:
gravet ud, blandet beton og støbt støttemure, bygget runding op i tegl og lagt selve teressen. 
Det vi har fået hjælp til er:
forberedelse til lægning af teressen, pudsning af mure og zink på toppen af støttemurene.

Og nu står den så dér teressen - uden møbler for vi har endnu ikke fundet de rigtige.

Men nu er den der!!
Birkeskiven skal blive det flotteste bord og stolene bygger vi selv næste forår.
Jeg foreslog palle-sofaer men blev nedstemt. Så foreslog jeg stole bygget af gamle vintønder og fik medhold. Inspirationen har jeg fundet her:
 her

Selvfølgelig kan vi ikke bygge stole som denne her - det er blot vores inspiration.


På den anden side af huset har vi denne weekend også gjort klar til hyggeplads.
Bede er blevet ryddet og lagt om og hvor pladsen før var afsat til biler, er der nu hyggekrog:

Garagen er et kapitel for sig. I vores tid har porten ikke været åben og den er nu så slidt og ødelagt, at den står til udskiftning.
Men jeg har en drøm om en dag at få værksted i garagen og porten skal udskiftes med glasparti og -dør, så jeg får masser af lys ind.
Kan I se det for jer: værksted med udkig og udgang til hyggelig gårdhave??
Det bliver så skønt!!

Vi knoklede i haven hele weekenden og det pyntede gevaldigt:


Bilerne er der blevet plads til ved siden af hinanden i starten af indkørslen:

Det pertentlige øje vil have lagt mærke til de umage fliser, døren der hænger, de slidte rækværk og alt det andet, der trænger til en kærlig hånd.
Ja, det er et gammelt hus og bliver nok aldrig klar til "Bo Bedre". 
Men det er VORES gamle hus og vi er vildt glade for det!!

2 kommentarer:

  1. Mennesker der ingen drømme eller planer har, lever et dårligt liv. Hellere et skævt, hyggeligt hus end eet i Bo Bedre, man ikke har råd til. De stole glæder jeg mig til at se, og sofahavebordet kan kun blive smukt! Rigtig god arbejdslyst.

    SvarSlet
  2. Ja, når man skærer helt ind til benet drejer det sig jo om prioriteringer. Et emne du jo også har være fordi på din blog :-)
    Her forsøger vi at prioritere frihed til at udfolde sig højere end design. Det sætter sit præg - nogle kan li' det - andre vil hellere ha' en Kahler-vase :-)
    Kærligst Henriette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...