mandag den 24. februar 2014

Værkstedsdag uge 8 - "bussemændsrulning"

Jeg har en plan for lidt regulær produktion af fyrfadsstager. Måske endda til salg, hvis de lykkes for mig.

I fredags fik jeg lavet den første prototype og gjort klar til at lave en gipsform.
Jeg troede måske, jeg skulle have nået noget mere. Men de der "bussemænd" tog bare rigtig meget længere tid, end jeg havde regnet med!!

Jeg startede med at tælle de første 300. 
Så fik jeg heldigvis kaffe-besøg.
Man kan sagtens trille "bussemænd", mens man snakker. Men man kan altså ikke tælle imens!
Jeg vil gætte på der er +1000 "bussemænd" alt i alt.

Og i dag skal der bare blive tid til at få blandet noget gips og få formen sat til tørre.

Det her er den første i en serie af 3 stager til bordet.
Efterfølgende tænker jeg, der kommer 3 til at hænge.
De skal være ganske tynde og støbes i porcelænsler.
Alle 6 stager skal laves i forskellige farver, så man kan sammensætte sit eget sæt efter humør og temperament.

Åhhh - hvor jeg glæder mig til at kommer videre i processen :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...