lørdag den 18. januar 2014

Værkstedsdag uge 3, 2014

I fredags brugte jeg min værkstedsdag til at fjolle rundt - med tålmodighed.

Jeg er ikke nogen ørn med en blyant (for at sige det mildt) og jeg havde idéer til fyrfadsstager.
Løsningen blev at lave ler-skitser af de 4 idéer, jeg foreløbig har:


Jeg vil gerne, at stagerne skal være lidt højere og spiralerne er jeg ikke begejstrede for, men ellers er jeg rigtig godt tilfreds.


Udgangspunktet er drejede cylindere og masser, MASSER af rullede pølser og/eller kugler (diameter ~3mm) og så en stor spand tålmodighed kombineret med god tid.

Planen nu er at lave originaler med noget mere finesse end disse. Så skal der laves en gipsform og så skal selve stagerne støbes næsten papirs tyndt i procelænsler. Efter forglødning skal der lægges farve på og endelig. glasering og færdigbrænding.

Der er lang tid, til jeg tænder det første lys!!

Om jeg har arbejde i støbeler før??
Nej, det er ikke meget. Men det betyder vel ikke nødvendigvis, at jeg ikke kan ;-) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...