søndag den 19. januar 2014

Ahhh - nye hjemmesko til mig

Egentlig havde jeg afsat hele januar til "processen".
Jeg lovede mig selv, at alt jeg lavede skulle styres af lysten til processen frem for ønsket om produktet.

Hjemmeskoene her blev et kompromis.


Jeg begyndte på dem for at have noget let snakkevenligt strikketøj, da jeg i sidste weekend var på en SKØN krea-tur til København i en lånt lejlighed sammen med min mor og søster.
Det er svært at have keramikken med og jeg har (bortset fra en trøje jeg er igang med på 12. år) ikke rigtigt noget strik igang for tiden.
Samtidig ER de gamle hjemmesko altså ikke rigtig varme mere. Ca. 1/3 af sålen er slidt væk og man kan jo blive næsten afhængig af hjemmesko i et fodkoldt hus.

Skoene her er stikket som "Den nemme" vist under fanen "Filtede hjemmesko". De er i str. 39; det vil sige med 20 masker som udgangspunkt.
Mønsteret fremkommer, fordi jeg har strikket to-trådet. Jeg har en tråd, der løber med hele tiden (her sort eller lys grå) og tre andre, der skiftes for hver pind.
Da jeg strikker ret på alle pinde, fremstår dette let melerede udtryk.

En tur i vaskemaskinen på 50 oC; eventuelt lige på fødderne mens stikken er våd for at strække i form.
Efter tørring på radiatoren er det bare at stikke de kolde fusser ned i varmen.
DEJLIGT.

Et praktisk tip til dig, der eventuelt har lyst til at valke din stik: jeg hæfter ikke ender, inden jeg smider i vaskemaskinen. Under vask filtes ulden sammen og der ingen risiko for at noget løber. Jeg klipper blot trådene af efter vasken.


- O - O - O - O - O - O -

I denne weekend har jeg stort set forskanset mig i stuen med en tændt brændeovn og lågen åben ind til kaninen, så den kan holde mig med selskab, når den har lyst.
Ungerne leger med kammeraterne her og der; kæresten lå med tømmermænd i går og forbereder undervisning i dag. De kommer også og slår sig ned for en sludder en gang i mellem, når de har lyst.

Og denne weekend passer det meget langsomme tempo mig fint!!
Jeg har ikke brug for at komme ud af døren og da jeg har lavet morgen-yoga i kælderen både lørdag og søndag, kan jeg bruge det som undskyldning for ikke at lave det store resten af dagen.

Jeg er stille, temmelig indadvendt, en smule eftertænksom og meget lidt snaksagelig.

 Jeg har i den forgangne uge takket "Tak, men nej tak" til en skitur (gratis arbejdsmæssig tur), som jeg ellers plejer at sætte vældig stor pris på. Jeg har ikke energien og selvom det er lidt trist ikke at skulle afsted, er jeg lettet over blive hjemme.
Jeg har åbenbart behov for det helt nære lige for tiden. Og mine kreative arbejder betyder og giver mig så meget, at selv en hamrende sjov skitur ikke lokker mig :-)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...