søndag den 10. november 2013

Efter værkstedsdag uge 45

Efter min værkstedsdag i fredags blev brugt til at lave ophængningssystem, lave midlertidigt ophæng til julekuglerne og glasere disse:


Desværre havde jeg et uheld ganske kort tid efter billedet her blev taget og alle de røde kugler røg på gulvet for mig. Heldigvis "kostede" det kun 4, så det var nådigt sluppet.

Og nu har jeg nu ting til at stå til tørre; her krukker og nogle julekugler:


Julekuglerne har fået "træk af voksen" fjernet og de står nu med rå felter, der bliver sorte i forbindelse med RAKU-brændingen. Man kan ane ophænget der blev brugt ved glaseringen - det er træ og bomuld og brænder væk under brændingen.


De øverste krukker er glittet og jeg skal forsøge mig med hestehårsdekokation.
Den nederst krukke er fejlbehæftet. Krukken sprang for mig under forglødningen, men jeg vil forsøge at bruge den ødelagte overflade som dekoration.


Planen var at jeg skulle have brændt i dag, men i fredags spredte sig pludselig en FORFÆRDELIG stank i kælderen, mens kæresten var i bad. En prop i kloakken betød at vandet stammede sig op og steg op gennem afløb på badeværelse og på værksteddet.
Hurtigt til telefonen lykkedes det at få fat i kloakservice og derefter stod den på oprydning og rengøring.

Derfor står alle tingene stadig til tørre og RAKU-brændingen må blive i morgen mandag, når det er fyraften fra mit regningsbetalende-job :-)

1 kommentar:

  1. Godt, der ikke skete mere med kuglerne. Jeg havde slet ikke forestillet mig, at de blev så flotte.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...