torsdag den 1. august 2013

Dejlig torsdag

Man skal huske de dejlige dage - og huske at sætte pris på dem!!

Min ferie synger på sidste vers og som altid bliver jeg trist og synes det hele er noget uoverskueligt.
Men min torsdag har været super skøn.

Ungerne har hygget sig - ude og inde // her og der - med gode kammerater i nabolaget.

Jeg har brugt det meste af dagen på værkstedet.
Jeg øver mig.
Jeg har næsten altid drejet i raku-ler. Det er groft og har en helt speciel kornet struktur.
Til mine skrotlamper vil jeg dog gerne have en anden struktur og jeg tror, at porcelæn er det, der kommer nærmest, det jeg ønsker.
Men porcelænsler er noget HELT andet at dreje. Det er nærmest som modellervoks.
Og der skal øvelse til.
Der skal MEGET øvelse til!!

Efter flere timer har jeg ét bud på en skærm:


Til gengæld er jeg møgbeskidt:


og i forrygende humør.
Det der keramik gør altså noget ved mig!!

Og nej, så brun er jeg ikke - der må være sket noget med lyset :-)

- 0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0 -

Den anden dag forsøgte jeg at lave en stentøjsbrænding i mit impulskøb af en keramikovn.
Den er købt til at skulle kunne brænde til 1400 gr. Men ved ~950 gr. gav en times brænding 20 gr. ekstra i ovnen og jeg opgav.
Desværre skal procelæn brændes til minimum 1260 gr. for at sintre og blive stærkt.
Jeg håber at kunne løse problemet forholdsvis billigt, men må nok erkende at jeg skulle have købt en NY ovn med garanti og en fungerende automatik.
Det kan hurtigt blive for dyrt at købe for billig ;-)

- 0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0 -

Resten af dagen står den på hygge og stikketøj.

Jeg fik som planlagt indkøbt garn den anden dag:


Det er HELT andre farver end jeg ellers kaster mig ud i. Men jeg har slået masker op og taske "4.3 er godt i gang.

Samtidig er taske "4.4 er under planlægning ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...