mandag den 1. juli 2013

Kjolen i vendestrik er nu i brug

På et tidspunkt fik jeg lyst til at eksprimentere lidt med vendestrik. Ude opskrift kastede jeg mig ud i det og efter et par forsøg lykkedes det mig at få lavet et mønster til en nederdel. Toppen blev dog aldrig rigig god og kjolen har ligget ubrugt i skabet.

Nu er en del at toppen pillet op og jeg har lavet en ny. Det hjalp på brugsværdien!!

Her kjolen i fuld sving:
 


Halsen er blevet lidt vel stor, men længden er, så den forhåbentlig passer det næste år eller to.
Man kan godt lige ane, hvor jeg har pillet op til, men jeg regner med (håber på) det udjævner sig i forbindelse med vask.

Princippet for hals og stopper er næsten en gammel kending.

Tøsen er klar - nu mangler vi bare noget varme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...