fredag den 29. marts 2013

Blomsterlampe af nylonstrømper

Samtidig med at jeg fik lavet skrivebord til datteren, tog vi os også lige af sengelamperne.

Som sagt er vi ude efter et "natur"-tema og selvfølgelig skulle der gøres noget ved lamperne!


Billige lamper fik malet støvdragere med glasfarve og der blev monteret kronblade af stærk ståltråd og lilla nylonstrømper. Grønne strømper er blevet viklet om for at danne basis af blomsten.


Med en ugle fra Søstrene Grene på væggen og selvvalgt betræk til puderne med dyremotiver er det da et meget god natur-, senge-, hyggehjørne!!

2 kommentarer:

  1. Det er da blevet supergodt ...
    Jeg er dog lidt obs med hensyn til nylonstrømpens så tæt på lampens varme, nå nej det er der vel ikke med sparepærer ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia
      Tak for din betænksomme besked! Det har jeg slet ikke skænket en tanke!! Lampernes hvide, indvendige skærm er drikkekrus, der er sat på for LANG tid siden og de har aldrig givet os anledning til kvaler. Da jeg selvfølgleig har sat "strømperne" UDENPÅ skærmen og været MEGET omhyggelig med ikke at komme i nærheden af strømførende ledningen har jeg ikke tænkt meget over varmen.
      Men SELVFØLGELIG skal man da lige tænke over det - specielt hvis man ikke bruger sparepærer.
      Tak for din besked :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...