torsdag den 27. december 2012

Julekugler & lidt tanker om kreativitet

Julen har været her, svunget os i et stort favntag og er stille ved at sive væk igen.

Der har været stille på bloggen det meste af december og her hen over julen. Ikke fordi jeg ikke har lavet noget. Men jeg har haft travlt i december - som i RIGTIG travlt - temmelig meget mere travlt end andre år. Julekuglerne har fyldt rigtig meget; det har været sjovt og jeg har nydt det.

Jeg plejer at sige, at der kan kun proppes nyt ind i mit liv, hvis jeg sorterer andet fra. I denne sammenhæng har jeg nedprioriteret mine aftener for at gå tidligt i seng og stå 1½ time før op og bruge morgerne ved drejeskiven.
Jeg er ikke morgenmenneske, men timerne ved drejeskiven har været dejlige. Ja, selv kæresten, der fra sengen har kunne høre skivens knirken, har fundet den hyggelig.
Nu er kuglerne for længst afleveret. Det blev til sæt af 2 der passede sammen i form og farve, én dekoreret og én uden dekoration.

Her venstre et kig af variationerne: form, farve og dekoration.
Jeg har mine farvoritter og ved allerede hvilke, jeg har lyst evt. at arbejde videre med.

Som det ses har jeg fortrinsvis arbejdet med hvid og rød glasur. Normalt er jeg rigtig glad for grønne og blå raku-glasurer. De kan kamme over i nogle helt fantastiske metal-farver og -effekter. Men jeg har brugt købeglasurer og er simpelthen ikke helt tilfreds med glasurens evne til at "fremkalde" disse farver af oxiderne. Jeg bliver nok nødt til at arbejde lidt med glasur selv ;-)
Der er dog smuttet et par grønne sæt med og responsen har været fin, så måske skal jeg bare bruge den spand glasur, der står i værkstedet.

Nu overvejer jeg så, hvordan jeg skal forholde mig til julekugler fremover.
Har jeg lyst til at fortsætte med at dreje dem for f.eks. at oprette en Amio-butik eller tage på markeder med dem om et lille års tid. Kan de overhovedet sælges og hvis ikke, hvad i al verden skal jeg så med en stor balje-fuld kugler??

Eller vil jeg hellere kaste mig over nye projekter der allerede bobler og presser på for at blive afprøvet??

Ja, hvad er det EGENTLIG jeg vil med min kreativitet og de ting jeg laver??

Heldigvis er der stadig ferie tilbage og jeg har en del dage til mine overvejelser!













3 kommentarer:

  1. Jeg synes de er smukke. Især som de hænger sammen både hvide og røde blandet, men også røde sammen, hvide sammen. Er mest ynder af de røde kugler/kegler.

    Hvis du laver til næste år, vil jeg gerne med i køen af købere.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for de søde, søde ord Lis.

    Mon ikke jeg fortsætter med at dreje kugler?? De startede jo egentlig som opvarmingsøvelse og det tror jeg de skal blive ved med at være ;-)

    Kærligst Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henriette, Godt nytår og det er jeg glad for. Jeg vil gerne have et vink så jeg kan få købt nogle til pynt næste år.

      Kh. Lis

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...