onsdag den 21. november 2012

Teater-futter med tulipaner

Jeg har netop færdiggjort en mindre mellemopgave:
Hjemmelavede hjemmesko med "broderede" tulipaner.

Opgaven var for kæresten, som er i gang med at opsætte den afsluttende forestilling med eleverne på højskolen. Hjemmeskoene var "blot" en rekvisit, som jeg lidt vel hurtig slog ud med armene og tilbød at lave.

Futterne kommer hjem igen, når de er færdige med turnéen, så det er faktisk helt ok. Ja, altså bortset fra at jeg ikke rigtig synes, at jeg har tid til disse hyggelige omveje.

I samme anledning har jeg lige mindet mig selv om at få lagt anvisningen på disse hjemmesko op på siden "filtede hjemmesko".
Denne opskrift er min absolutte favorit. Der er mulighed for at lege med farver og striber på en sjov måde, men der strikkes i forholdsvis store flader, hvilket betyder, at modellen ikke er alt for kompliceret.


Og så er der ellers en flok julekugler, der kalder.
Jeg har lukket og slukket for kontoret for denne uge; jeg snupper mig en fridag og sammen med min fri-fredag, har jeg pludselig masser af tid til mine egne sysler.
De næste 4 dage skal der drejes så meget, som min bagdel og mine hænder kan holde til.
Drejeskives træsæde er hård ved rumpen og raku-leret slider godt på mine kontor-hænder.
Måske må jeg arbejde lidt med indpakningen ind i mellem.


4 kommentarer:

  1. Det må være fordi du ikke får drejet raku-ler tit nok, at det gør ondt. Hvis jeg holder pause med strikketøjet tager det også en uges tid før smerterne er væk igen.

    Jeg glæder mig til du får opskriften lagt op, for de uld futter er skønne. Jeg kan godt lide strikke metoden.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Det er det lige præcis, Lis. Chamotten (små korn af brændt ler) i leret "sliber" mine hænder og taktikken er at lave mest muligt, men stadig kunne dreje igen dagen efter. Jeg skal bare have oparbejdet noget hårde hud ;-)

    Håber jeg når anvisningen i løbet af weekenden.

    Kærligst

    SvarSlet
  3. Fandt dine 'futter' under en 'kanalrundfart' efter ny inspiration til hjemmenørklede gæstesutter.
    Hvor er de flotte, og jeg er vild med din anvisning på hvordan man selv regner dem ud.
    Den type anvisning er lige mig! Tak for'ed!

    kh. Ellen

    SvarSlet
  4. Hej Ellen.
    Jeg er glad for du kan bruge (og forstå) anvisningerne. Jeg har et hængeparti med mine farvoritter; men mon ikke den skulle dukke op i løbet af i dag eller morgen ;-)

    Kærligst

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...