onsdag den 26. september 2012

Teknisk tegning til keramik

Lige for tiden fornægter min tekniske baggrund sig ikke.


Mit hyggelige skrivebord flyder for en kort stund med hovedlinial, passer og tusser.



 Jeg er i gang med at lave udførlige konstruktionstegniner til den trædrejer nede i Odense, der skal hjælpe mig med forme til de tallerkner jeg i mange år gerne har ville lave.
NU SKAL DET VÆRE!

Formene skal drejes i træ, skæres op og samles på ny, her over skal der laves gipsforme og endelig kan jeg fabrikere tallerkner i plade- eller støbeteknik.

Glæder mig helt vildt, mens jeg nyder hyggen ved lidt manuel skravering
Hoved- og hul-linial, fin blyant og tusser i forskellige tykkelser. Passersættet som jeg fik af min far i en meget ung alder, passes der stadig meget på.

Ja det var sådan man tegnede, da jeg var ung og læste til ingeniør.

Hold da op hvor sætter det bare tiden og udviklingen i perspektiv.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...