fredag den 17. februar 2012

Begejstring eller "Hvis jeg vandt...."

Jeg har i den forløbne uge været til en "Body SDS"-behandling. Jeg ved godt, at jeg har noget at arbejde med - don't we all?? Og her i 2012 SKAL det altså være! Jeg hørte om SDS og pludselig slog det mig at det her muligvis kunne være den helt rigtige måde for mig at tage fat i gamle uhensigsmæssige handlemønstre, tanker og følelser. Som sagt så gjort og det var bare det HELT rigtigt.

Jeg har tidligere på et højskoleophold beskæftiget mig med massage men har aldrig fundet noget i samme tråd. Det var der her. Og min krop reagerede på gamle greb og punkter, som jeg slet ikke havde drømt om. Jeg er ikke født på ny men processen er for alvor sat i gang!

Og så er det at jeg begejstres!! Jeg bliver så begejstret, at jeg straks undersøger uddannelsen og overvejer, hvorledes jeg kan få det passet ind i mit liv. Kan jeg måske endda leve af det?? I huset her kan vi jo sagtens finde et rum der kunne være passende til formålet! Et hurtigt reality-chek bringer mig tilbage til virkeligheden og straks slår jeg mig selv i hovedet for at "begejstres for let".
FOR  LET?
Hvad i alverden er det da for noget pis at fortælle sig selv?? Man kan da ikke begejstres for let! Der er mulig, at jeg hurtigt lader mig rive med, men min begejstring skal jeg absolut lære at holde af - det er jo en fantastisk følelse og en gave at oplever igen og igen.

Lad os lige slå fast: jeg har et RIGTIG GODT job. Jeg er ansat på deltid som ingeniør i et mindre entreprenørfirma og sidder i salg, hvor jeg fortrinsvis udarbejder tilbud. Det er muligvis ikke mit drømmejob, men måske mit drømmefirma: fortrinsvis dejlige kollegaer, frihed under ansvar, alle muligheder for selv at præge mine arbejdsforhold og -opgaver. Og ikke mindst: god løn og nedsat tid!!

En gang i mellem laver jeg øvelsen: "Hvis jeg vandt 20 mill. i lotto". Det drømmer mange af os om, men jeg bruger tanken til at finde ud af, hvad der fungere og ikke fungere i mit liv. Jeg ville f.eks. ikke sige mit job op! Jeg ville heller ikke sælge huset (der på godt og ondt ligger lige ved Gellerup) og på mange områder STADIG trænger til en kærlig overhaling. Jeg ville sikkert købe mig til hjælp med rengøring og havearbejde. Og til alle vores gør-det-selv-projekter i huset ville jeg betale mig fra de mere kedelige og tunge opgaver.
Så ville der blive mere tid til det, der interesserer mig! Og det er dét rum jeg skal tænke over hvad jeg skal fylde med når jeg begejstres.
Inderst inde drømmer jeg om at købe opgange op og istandsætte lejlighederne en efter en. Det er økonomisk og tidsmæssigt ikke en mulighed nu, men måske kan jeg en dag købe en slidt kolonihave eller ramponeret campingvogn; blot for at sætte istand og sælge videre! Det er inde for rækkevidde når ungerne bliver større og det er dét uddannelsen til SDS-terapeut skal vejes op i mod. Det er da muligt at det er den vej jeg engang skal!

Men lige nu skal jeg vist bare begejstres og tage imod den proces jeg har sat i gang via behandlingen!

1 kommentar:

  1. Hey! Så fandt jeg endelig din blog!! Og når vi ses skal jeg høre ALT om den der body SDS... eller måske ikke alt, men meget. GLÆDER MIG MAX!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...