tirsdag den 19. april 2011

Store og små projekter

Det er meningen, at jeg her på bloggen skal hjælpe mig selv med at blive mere bevidst om min egen kreativitet og arbejde hen i mod en større godkendelse af egne evner inden for diverse kreative sysler. De små sysler, sysler jeg lige nu videre med - bare mest foran fjernsynet og i selskab med en lydbog. Det er lige nu ikke så pokkers målrettet, fordi der er større ting, der fylder. Jeg er igang med at opsætte gipsvæg og færdiggøre 2 børneværelser til mine unger. Under færdiggørelse ligger også nedtagning af brændeovn (godt der er en STÆRK og hjælpsom dejlig kæreste), tilmuring af hul i skorsten, lægning af trægulv mm.

Og så er det, at jeg igen skal huske, at sådan et projekt også er den del af min kreativitet. At vælge trægulv kræver samme overvejelser som at vælge stof til sangbogen. At få lagt trægulvet kræver sammen planlægning og omhyggelighed i forbindelse med opmåling og tilskæring, som når jeg konstruerer kjolemønster. Faktisk er det næsten det samme :-) Selve udførelse er selvfølgelig noget forskellig og trægulvet giver mig noget større udfordring end symaskinen. Men jeg klør på med krum hals og GLÆDER mig til resultatet.

Der er ikke så mange ting der afskrækker mig i forbindelse med istandsættelse af hus. Det meste drejer sig først og fremmest om planlægning og omhyggelighed i udførelse. Selvfølgelig skal der en del viden til. I kraft af min uddannelse (som ingeniør) har jeg en del af den selv og resten kan søges i gældende regler og bestemmelser, på nettet eller "ring til en ven". Den sidste er min farvorit!! Og igen: det er jo ikke meget anderledes end i forbindelse med strikning, syning og andre mere "kvindelige" gøremål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...