fredag den 15. april 2011

Højskolesangbog godt på vej.

Manden min arbejder på en højskole og bruger i sagens natur også flittigt højskolesangbogen. Han har sin egen, men den forsvinder i mængden og står derfor oftest der hjemme. Derfor er jeg i gang med et broderet omslag, så den altid vil være let at finde. Manden min er ofte væk i nogle dage af gangen og broderierne er derfor inspireret af ungernes tegninger - så er vi alle 3 en smule sammen med ham, når han ikke kan være hjemme hos os.

Mine to unger tegner meget forskelligt.
Drengen på 8 er historiefortæller. Det er tegninger, der vokser med lokationer, personer og dyr. Der er SJÆLDENT farver på, måske et par enkelte streger med en guld-tusch, men han kan fortælle om alt på tegningen. de indbyrdes relationer, historien før mm. Lige p.t. er han optaget af drager og bruger flittigt bogen "Tegn drager" med Ralph Masiello. Den kan VARMT anbefales.

Pigen på 5 er æstetiker. Hun tegner detaljer men er måske mest optaget af mønstre og kompositioner i tegningerne: to hjerter - en blomst - to hjerter - osv. Farver er selvfølgelig et kapitel for sig og har helt deres betydning i hendes univers. På trods af hendes optagenhed af mønstre og ensartethed findes der lige nu en henkastet tilfældighed i tegningerne, som jeg elsker..




I denne forbindelse har jeg givet mig selv lidt friere hænder i fortolkning af deres billeder. At brodere sætter en del begrænsninger i forhold til tegningernes detaljer og farvespil. Her ses foreløbig resultater.
Desværre lader farvegengivelserne en del tilbage at ønske. Det må jeg gøre bedre i forbindelse med fotografering af færdig sangbog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...